Blijft er natuurlijk altijd wel een loc of een wagen die "net niet" lekker loopt of telkens op hetzelfde punt uit de rails wil, maar dat is nu geen onoverkomelijk probleem om de baan te presenteren.
Na een tot twee dagen blijkt de rails dusdanig vervuid/gecorrodeeerd (zeelucht?????) dat je niet om grondige schoonmaakwerkzaamheden heen kunt. Dus eerst handmatig schuren en daarna geruime tijd de poetsloc zijn werk laten doen.
Klein nadeel wat bij een presentatie in het verleden niet aan de orde is geweest... geluidsoverlast. Door de lege ruimte is het bij een enkele trein al moeilijk om elkaar op 5-10 meter te verstaan. Daar moet even rekening mee worden gehouden zoals bij uitleg aan bezoekers en het geven van aanwijzingen aan andere medewerkers van de baan.
-Dingler BR 42 met een lange sleep Pola kolenwagens.
-Rivarossi PLM stoomloc met 5-6 Rivarossi personenrijtuigen
Andere treinensamenstellngen:
-DB BR 216 Rivarossi (2 stuks in voorspan) met Eurotrain ertswagens
-DB Br E-41 Wunder met Rivarossi oliewagens.
...
...
Maar dat geel/grijze monster dan????
BeantwoordenVerwijderenMaar je bent lekker bezig zo!!!!
Geluidsoverlast??? Of was er op beurzen altijd al erg veel omgevingsgeluid, zodat het eigenlijk niet opviel, het geluid wat je zelf maakte......
Edwin
Sommige loks, zoals de geel/grijze en enkle wagens zijn NOG niet helmaal geschikt.
BeantwoordenVerwijderen-lok moet grondig gesmeerd, anders nog meer gelidsoverlast.
-waggelende boxcar....ziet er niet uit
-losgetrokken koppeling van de zwarte hopper...koppeling is van dun plastic en dat kan dus stuk.
Aan deze problemen moet eerst gewerkt worden voordat deze trein betrouwbaar ingezet kan worden. Overigens hebben we dit soort onderhoudsproblemen altijd gehad en ook tijdens het optreden moet je het een en ander bijstellen/aanpassen, dus niks nieuws onder de zon, maar het moet nog wel even gebeuren.
Zo rijdt de ene mallet stoomloc wel door de wisselstraat en de ander niet. Op Eurospoor 2007 konden de twee Big Boy's met recordtrein ook alleen maar over het rechte spoor, maar dat maakte de pret er iet minder om.
Heeft het grootbedrijf ook niet zoiets als periodiek onderhoud en slijtage? Ja dus, dus wat er hier gebeurd is helemaal vogens de regels. Wel zorgen dat je binnen de regels blijft en geen schade maakt zoals op Eurospoor toen de Big Boy's een personenwagen radicaal in twee delen trokken. AU.
En het geluid komt echt door resonatie wat op een beurs niet voorkomt. Hier staat alles op een dunne verdiepingsvloer en op een beurs sta je op beton. Desondanks heel blj met de geboden mogelijkheid van Combibouw om er gebruik van te knnne maken.