zondag 11 april 2010

Modulebaan op Terschelling

De bediening van de baan wordt met een aantal totaal verschillende transformatoren uitgevoerd:
1. Buitenbaan: LGB jumbo (10 Amp)
2. Binnenbaan: MRC 9500 (3 Amp)
3. Rangeerstation: Fleismannn .... bij gebrek aan beter...en veel te licht van vermogen
4. Locdepot: alom bekende Trix (1 Amp). Nadeel: je draait heel snel door de "0" heen, met alle gevolgen van dien.
Nummers 3 en 4 moeten vervangen worden, maar de goede trafo's heb ik momenteel niet ter beschikking.
De tot voorheen met goede resulaten geruikte transformator met radiografische bediening voor het rangeerstation werkt helaas niet meer.


Hier zie je de opstelling zoals die vanavond gebruikt is. In het midden de 220-110 Volt omvormer met daarnaast de 110 Volt MRC 9500.

Ik kon het niet laten om wat wagentjes achter te zetten. In totaal een ruime 13 meter trein getrokken door een Precision Scale AC9 mallet. Met 6 Volt (!!!!) en met 1,2 Ampere reed de trein feilloos. Dit konden twee stuks BR 218 in voorspan van Rivarossi niet realiseren. Daarvan sloegen de wielen veelvuldig door.

Zie ook: klik
.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten