zondag 10 januari 2010

030tu

Op de deze site, staat een foto van de restauratie van de 030TU22.



Op de foto kan je een aantal zaken goed onderscheiden:
- twee doorvoeren naar machnistenhuis voor trekstangen naar de zanddommen (rechts naast het raam).
- leiding naar "injecteur" op de ketel (die heb ik bewust anders geconstrueerd, i.v.m. stevigheid)
- ganghandel (heb ik bewust niet geconstrueerd. Daar zie je echt niets van terug).

Samen met andere foto's had ik voldoende informatie om trekstangen en mechaniek te maken.
De trekstangen zijn van 0,6 mm messing draad. De hevels op de zanddommen zijn klein, heel klein en toch nog gaatjes er door gekregen.
Werkwijze: eerst gaatjes boren in 0,5 mm plaat en daarna de plaat wegvijlen tot je de hevel overhoudt. Asje er doorheen en ommantelen met een stukje (1mm) buis van 1,2/0,5 mm diameter. Vastlijmen met 10 secondenlijn









Op onderstaande foto zie ju nu ook:
-afgewerkte (verlaagde) klapdeksel op schoorsteen
-koppelingshaak (model Semblat) indien niet zichtbaar... klik op de foto






Geen opmerkingen:

Een reactie posten