zondag 20 december 2009

030TU

Het schema voor het monteren van het drijfwerk is overzichtelijk. De uitvoering........ben je wel even mee bezig. Zelfs op een regenachtige (sneeuwachtige) zondagmiddag kom je uren te kort.




Hieronder enige probleempunten:



De wielen staan keurig 29 mm uit elkaar, maar de assen hebben een grote zijdelingse speelruimte. Daardoor lopen de bouten en andere asuiteinden tegen elkaar aan. Daarom zij er bij de kit kunststof ringen gevoegd om de ruimte tussen wiel en frame op te vullen. Per as moet je de ringen op maat vijlen. Geleverd is de dikte 1,4 mm en dat moet terug naar 0,8. Niet 0,9 of 0,7, maar echt 0,8 anders blijf je de speling houden. Overigens... per as controleren !!!! (hoort niet, maar frame kan bol/hol staan)
Op de foto de rode pijlen.

De grote drijfstang moet met een kraagbout aan de kruiskop worden bevestigd. Die is dus te lang waardoor er problemen met de koppelstangen ontstaan (gele cirgel) . Kwestie van afzagen, maar wel op de goede lengte.

Vergelijkbare problemen in de blauwe cirkel bij het monteren van de stangen aldaar.

Kortom..... lekker gevalletje van afstellen en stap voor stap aanpakken. (en over het kwarteren heb ik het dan nog niet gehad.)

Ook zie je dat de remschoenen (groene cirkel) nog wat aandacht nodig hebben. Die hangen overduidelijk te ver naar buiten. Maar.... dat komt later aan de orde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten