maandag 23 november 2009

030TU

Helaas had ik in mijn voorraad geen messing buis met de goede diameter voor het zelf maken van een nieuwe ketel voor de 030TU, waardoor ik toch van de gerolde messing plaat uit moest gaan.

De plaat was, zoals eerder gemeld, niet aansluitend gerold en daardoor verwachtte ik geen mooie ronde vorm bij het verder buigen. Je krijgt afwijkingen bij de voorgeboorde gaten. Maar goed, geen keuze.

De messing plaat en het gietdeel zijn voorvertind en bovenaan vastgezet waarna de vorm beter blijft zitten bij het verder solderen.


Je ziet op onderstaande foto duidelijk dat de plaat "te kort" is. Wat dat tot gevolg heeft kan ik nu nog niet zeggen.

Aan de andere kant zie je het ook. Ook al zit alles strak over de centrale ring, er blijft een naad.

Aan de bovenkant zie je er niets van .










wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten