De ronde ramen op de voorzijde gesoldeerd(die dus wel)...dat is leuk.
Volgens de handleiding moet je de zijwanden ( L-profiel aan de binnenzijde) aan de voetplaat schroeven. Daarna de achterzijde zo goed als mogelijk op zijn plaats zetten en dan het dak op beide ddelen solderen. De achterzijde blijft als het ware los.
Dat lijkt me helemal niks!!!! Je pakt de lok beet en door zijn gewicht gaat het wringen.....en loslaten.
In de kolenbunker heb ik nu een bodem gemaakt (foto 1) die precies op de verhoging van de voetplaat past. (foto 2). In beide maak ik een gaatje (pijlen foto 2) en schroef dan later achterzijde/bunker vast op de voetplaat. De kop van de bout (onderzijde) zit dat in de weg voor de bufferbalk. Daartoe dus een gaatje in de bovenkant van de bufferbalk boren waar de kop precies in past. Je ziet er later helemaal niets meer van, maar de boel zit wel vast. Dan pas het dak aan voorzijde en achterzijde van het machinistenhuis solderen.
foto 1: bodem in kolenbunker.foto 2: Positie van de te boren gaten.
<
En zo ziet het er uit met het dak er op.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten