dinsdag 17 november 2009

030TU

Al de plaatjes van vandaag zijn plaatjes van losse onderdelen. Er is nog niks echt gesoldeerd. Ik ben nog bezig met de constructie en de passing.

De ronde ramen op de voorzijde gesoldeerd(die dus wel)...dat is leuk.

Volgens de handleiding moet je de zijwanden ( L-profiel aan de binnenzijde) aan de voetplaat schroeven. Daarna de achterzijde zo goed als mogelijk op zijn plaats zetten en dan het dak op beide ddelen solderen. De achterzijde blijft als het ware los.

Dat lijkt me helemal niks!!!! Je pakt de lok beet en door zijn gewicht gaat het wringen.....en loslaten.

In de kolenbunker heb ik nu een bodem gemaakt (foto 1) die precies op de verhoging van de voetplaat past. (foto 2). In beide maak ik een gaatje (pijlen foto 2) en schroef dan later achterzijde/bunker vast op de voetplaat. De kop van de bout (onderzijde) zit dat in de weg voor de bufferbalk. Daartoe dus een gaatje in de bovenkant van de bufferbalk boren waar de kop precies in past. Je ziet er later helemaal niets meer van, maar de boel zit wel vast. Dan pas het dak aan voorzijde en achterzijde van het machinistenhuis solderen.

foto 1: bodem in kolenbunker.

foto 2: Positie van de te boren gaten.

<
foto3: het resultaat..... een strakke aansluiting van bunker op voetplaat.


En zo ziet het er uit met het dak er op.
Op deze foto zie je dat de kolenbunker iets verhoogd is. Dat zie je op veel foto's van modellen op internet. Dat ga ik dus voorkomen.
.
Nu alles definitief maken. Dat duurt nog een tijdje, want mijn tapjes, bouten en moeren....heb ik niet hier
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten