maandag 1 juni 2009

C8 cpouperijtuig - leidingen

Begonnen is met het maken van een "tweezijdige" remcylinder en het plaatsen van de luchttank. Vanaf de rechterzijde van de luchttank loopt een leiding naar het midden van de remcylinder. Verder is de luchttank aangesloten op een doorgaande leiding.
De leidingen komen onder de bufferbalk uit (niet er door heen) en dienen daardoor aan lange beugels te worden opgehangen. Deze zijn gemaakt van strip (0,2 x 1,5 mm) door ze om de leiding rond te vouwen en aan de andere zijde als een "T" te vormen.


De uiteinden van de leidingen moeten nog worden geplaatst, maar de locatie staat vast.
De doorgaande trekstang die "in" het U-profiel zit, is aan de uiteinde, aan de zijde van de koppeling, in een ophangstukje gehangen. (omgekeerd stukje profiel met een doorgeboord gat.) Later wordt de trekstang exact op lengte geknipt als de koppeling/veer geplaatst wordt.


In de voorraad vond ik toch ook nog een messing exemplaar van een voluutveer.
De trekstang loopt onder de remcylinder door.
Ook zie je nu de leidingen tussen beide gastanks en naar de vulpopeningen aan de buitenkant. Ook die is weer met beugels vastgezet. Dit allemaal net niet goed te zien, maar onder de dikke stoomleiding.

Het andere uiteinde van de wagen is iets gecompliceerder omdat daar leidingen moeten kruisen. De dikke buis is de stoomleiding. De dunne (met knik naar beneden) is de lucht/remleiding.
Van linksonder, dan dwars en dan naar de bufferbalk is de gasleiding van de gastank naar het dak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten