Uit diverse profielen is de frameversteveging gemaakt. Zoals de 1: 10 tekening aangeft, bestaat de versteveging uit 2 "ruiten". Dit is zo goed als kon nagemaakt, met dien verstande dat de maatvoering ietsje moest worden aangepast omdat de aspotgeleiders in de weg zaten. Het zijn dus "ruiten" met ongelijke zijden geworden. Let wel, het gaat hier om een prototype en de gekozen mogelijkheden geven een goed beeld wat de mogelijkheden zijn.
Over de "ruiten" zijn weer profilen aangebracht waar de gastanks aan konden worden bevestigd.
Lang leve de "Schier Onuitputtelijke Voorraad", want daar vond ik de tanks met de goede afmetingen. Eerst nog aan de kopse kanten gaten geboord om de leidingen in te kunen steken. Daarna met 0,2x1,5 mm strip de beugels gemaakt.
Je ziet ook dat de voluutveer voor het trekwerk niet, zoals gebruikelijk, in het midden van de wagen zit, maar op circa 1/3-2/3. In het midden komt de remcylinder met daarnaast de luchttank voor het remsysteem. Ik vermoed dat dat met de gwwichtsverdeling te maken heeft.
En ja, de voluutveer is niet van messing. Dit is een kunststof exemplaar van OSM uit een sloopwagen. De trekstang moet nog worden aangebracht, maar dat is duidelijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten