maandag 22 juni 2009

Banckert 516 RC

Volgende stappen zijn voor mij stappen op onbekend terrein, namelijk....gewichtsverdeling t.o.v. vaareigenschappen. Onder het motto... als je het niet probeert, dan weet je het niet. Slopen en overdoen behoort ook nog tot de mogelijkheden.

Billing Boats geeft keuruig aan waar je de motor moet plaatsen. Ook geven ze de plaast aan waar je ballastbakjes kunt zetten. Waar en hoe de accu er in moet.......?????? nul,nul. Op Modelbrouwersforum is er iets over geschreven en weer van commentaar voorzien. Wat ik daar uit haalde is dat de acccu het best onder de waterlijn geplaatst kan worden ( laag zwaartepunt). De enige plek die daarvoor in aanmerking komt is het voorschip. Ik heb daar zo laag mogelijk een plankje in gemaakt met opstaande randen om de accu op zijn plaats te houden. De accu wordt ook nog eens op de zijkant gelegd. Het geheel ligt nu net iets (1 cm) boven de "onbelastte" waterlijn. Met meer gewicht in de boot kan dat alleen maar beter worden.
Over de electrische aansluiting maak ik me nu nog geen zorgen.





Wat nu noodzakelijk is geworden, is de bereikbaarheid van de accu. Daar moet je voor het opladen bij kunnen.
Drie opties:
1. iedere keer de rubberen rand tussen bovendek en romp losmaken.
2. verlengdraadjes aan de accupolen maken.
3. deel van het bovendek afzagen (onder de opbouw aan de voorkant)
Ik het voor optie 3 gekozen.
De rood omrande delen zijn weggehaald. Op de groen lijn moet een nieuwe waterkering worden gemaakt.
Door aan de accu een touwtje te maken, kan je de accu heel makkelijk uitnemen.









1 opmerking:

  1. Excellent post I must say.. Simple but yet interesting and engaging.. Keep up the awesome work!

    cheap nolvadex

    BeantwoordenVerwijderen