De lengte van de baan zal bestaan uit 52 modules (110-120 cm) waardoor er een rijlengte van circa 60 meter ontstaat. Een trein doet daar dus ruim 1-2 minuten over. Voor de buitenbaan is recent een speciale MH-schakelkast (Marcel-Hielco) gebouwt, waardoor het mogelijk wordt in blokken achter elkaar te rijden en er dus meer beweging op de baan komt. Het streven is derhalve: altijd 2 of zelfs 3 treinen rijdend op de baan en 2 in het station, voor iedere rijrichting eentje. Op het rangeerstation kunnen we ongehinderd nieuwe/andere treinsamenstellingen maken.
Het stoomdepot is onafhankelijk en daar kunnen we dus ook aan de slag. (hebben we op Terug naar Toen al geoefend).
klik hier: http://spoor0.blogspot.com/search/label/trekproef

De rechter binnenboog kan nog naar rechts (of geheel weglaten) waardoor het mogelijk wordt om binnen de baan rond te lopen.
Duidelijk is nu ook... de NS 3737 komt in het midden van de baan. De loc zal als kloppend hart van de baan gaan dienen door de besturing (trafo's) in het machinistenhuis te zetten. Hebben de twee "machnisten" van zowel binnen als buitenbaan ook mooi uitzicht over het geheel en dat komt de beveiliging/bediening weer ten goede.
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten