vrijdag 14 augustus 2009

141R remmen tender

Even de loodgieter (niet de beunhaas) erbij halen. Die moet wel verstand van zaken hebben, want de eerste loodgieter had de leidingen door het gat in het midden van de frame-dwarsteun laten lopen. Verder niks fout mee, maar de wielen bleven achter de leidingen steken. Alles is nu veranderd door de leidingen tegen de bodemplaat aan te zetten. Zou je ze "op" de framebalk hebben gemaakt, dan is er te weing ruimte aan de kop-kant om ze naar beneden te laten lopen. Het wiel loopt ook daar strak tegen het frame aan.
Waarschijnlijk niet volgens het voorbeeld, maar je moet wat. Dit is mogelijk ook de reden waarom het Fulgurex model de ledingen helmaal niet heeft aangebracht.
En na het plaatsten van de draaistellen en is de boel zwart gespoten, dan zie je .....?
Nu is het de wetenschap dat ze er zitten en de lol van het onderzoeken en maken.




De steunen van kasten en remcylinder zitten ook nog eens in de weg. Aan de steun van de remcylinder kan je niks doen, dus dat is de bepalende maat. De steunen van de kasten moeten ingekort worden.

Dan nu de detailplaatjes van het resultaat.






En om de uiteienden van de leidingen ging het nou eigenlijk. Zie oinderstaande foto's.

Aan de onderzijde hiervan, dus eigenlijk de bovenzijde, komt een los inlegplaatje met de uiteinden van de leidingen. Hierover kunnen elastische leidingen worden geschoven die weer aan de overeenkomstige leidingen van de loc worden aangebracht.

Maar nog eerst onderzoeken waarom er op het origineel meer leidingen te zien zijn dan dat ik hier heb gemaakt.




En na het makern van het (tijdelijke) opzetstuk met de leidingen ziet het er zo uit:

In een later stadium kan het opzetstuk vervallen en worden er gaatjes in de bodemplaat geboord, recht boven de leidingen aan de onderzijde. Daar komen de leidingen dan weer in te zitten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten