
Op bovenstaande foto zie je dat er toch iets erg kaal is.
Vanaf de "remcylinder" loopt helemaal niets . Naar links en naar rechts .... niks. Dat zie je.
Kleine moeite om daar aan beide kanten een stang aan te solderen. Die loopt dan wel helemaal nergens heen, maar afgeknipt precies onder de wielas, zie je daar niet veel van. Optisch een stuk beter.

Vergelijk nu de onderkant van het Fulgurex-0 model.

Je ziet dat er wel heel erg veel is weggelaten, maar dat de afmetingen van de "remcylinder" beter/smaller zijn dan die van Semblat. Hier lijken de eventueel aan te brengen trekstangen wel in positie te komen. Daarnaast zijn de "remcylinders" spiegelbeelden van elkaar. Wie heeft de goede?
Frappant is de overeenkomst van de bevestiging van de draaistelzijkanten aan de wiegbalk. Beide modellen hebben daar 2 schroefjes aan iedere zijde. Een niet alledaags voorkomende constructie.
Dat vraagt om een gedetaileerd vergelijk van beide modellen. Mogelijk dan ook met die van Kiss, Sunset en het nog (2009-2010) te verschijnen model van Lematec.
-
De lok is nu eigenlijk klaar wat bouwen betreft.

Nu volgt nog het aanbrengen van de motoren en het opnieuw monteren van het drijfwerk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten