Juist ook daardoor was ik aan de slag gegaan met de Dunalistair loc (zie elders in dit blog). Een leuke kit, maar met een voor mij te hoog gehalte aan witmetaal en aanpassingen.
Iedereen kent wel de gevleugelde kreet.... en toen wist ik het....... Nou ik toen wel. Nadat de onafgebouwde loc in zijn doosje was gedaan, heb ik besloten tot:
1. afmaken van 141R.
2. aanschaf van de 241P van de SNCF als kit
3. aanschaf van de 030TU van de SNCF als kit.
Zo gezegd, zo gedaan en de bestelling van kits en missende 141R onderdelen bij Semblat is gedaan.
Deze week zijn twee dozen binnen gekomen ...... je kunt wel raden



de 241P als gebouwd model.
circa 70 cm en geeneens Amerikaans.
circa 70 cm en geeneens Amerikaans.
Voordat ik zover ben als bovenstaande foto's, zal het wel 2012 of 2013 zijn en..... een hele hoop bouwplezier verder.
Het controleren van de inhoud van de 030TU heeft een complete dag gekost, maar is afgerond.
Het controleren van de 241P.......ben ik wel een weekje of langer mee bezig.
Semblat, de producent, heeft ook laten weten dat hij nooit meer een dergelijk moeilijk model zal maken. Te gecompliceerd voor velen om in elkaar te zetten. Ik denk.... smullen maar.
Saillant detail...dit was de laatste 241P die hij had, dus wie ook zou willen...helaas pindakaas.
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten