Het frame is in vorm gebogen en strips zijn aangebracht voor de passing van de bovenbouw.
Met 4 schroeven worden frame en bovenbouw aan elkaar bevestigd.
Deurkrukken zijn bij de messing-gieter besteld en daarop is het nog even wachten.
Voor de constructie van draaibare assen heb ik hieronder een sugegstie van Marcel Geurtjens opgenomen.
A: draaias (spil), vast aan rijtuigbodem (H).
B: Kantelas buitenset wielstellen (lengterichting rijtuig)
C: Kantelas draaistel (G). Dit is een opgesoldeerd stuk buis met een diameter van 3 mm op de wagen bodem (H)
D: Meeneempen van draaistelplaat (G) vertikaal in middelste wielstel.
E: Oplegpunten van draaistelplaten (G1 en G2) op middenasstel, bestaande uit 3 x staf met een doorsnee van 1 mm
F: Middenasstel geleiding.
G: Draaistelplaat
H: Wagenbodem
Onderstaande tekening: gewichtspreiding van bak (=rijtuig) op de assen:


Helemaal boven: zijaanzicht
daaronder: bovenaanzicht,
onderaan: onderaanzicht
Onderstaande tekening: midden-as

wat een slim bedachte constructie, zo gaat ie wel door een R1 360mm
BeantwoordenVerwijderen