Spoor O loks gebruiken in de regel circa 0,5 Ampere rijstroom. Voor de meeste trafo's geen probleem, maar........regelmatig rij ik met meerdere spoor O loks tegelijk en dan wordt het wel een probleem.
Probleem is op te lossen met een stevige trafo. Hiervoor kom je in de Nederlandse winkels een 10A trafo van LGB tegen (Jumbo). Kan wel, maar twee nadelen:
1. prijs ( nieuw tegen de 600 euro)
2. verkeerd gebruik en ...baai baai zwaai zwaai naar de motor in je loc.
Na enig zoeken vond ik in de VS de MRC 9500 trafo. Niet meer af fabriek, maar volop bij winkels verkrijgbaar. Even doorzoeken naar die winkel met een goede voorraad en gunstigste prijs.
Ik bestelde er een bij MB-Klein. 89,99 USD met 39,38 USD verzendkosten. Na twee weken kwam het pakje. Douanekosten 31 Euro.
Om met een 110V Amerikaanse trafo in Europa te werken, heb je nog een 220-110volt omvormer (trafo) nodig. Die is bij vele Nederlandse electonicazaken te krijgen.
1. prijs ( nieuw tegen de 600 euro)
2. verkeerd gebruik en ...baai baai zwaai zwaai naar de motor in je loc.
Na enig zoeken vond ik in de VS de MRC 9500 trafo. Niet meer af fabriek, maar volop bij winkels verkrijgbaar. Even doorzoeken naar die winkel met een goede voorraad en gunstigste prijs.
Ik bestelde er een bij MB-Klein. 89,99 USD met 39,38 USD verzendkosten. Na twee weken kwam het pakje. Douanekosten 31 Euro.
Om met een 110V Amerikaanse trafo in Europa te werken, heb je nog een 220-110volt omvormer (trafo) nodig. Die is bij vele Nederlandse electonicazaken te krijgen.
Ik vond er laatst een van MW, model MW2P300 (300 Watt), rechts op de foto.

Links de MRC 9500
-maximaal 3A
-Volt en Amp meters.
-rijrichting schakelaar
-langzaam optrekken
-rem
Geen opmerkingen:
Een reactie posten