U hoort mij niet klagen, maar.... het is wel een hoop werk. Belangrijk is te weten dat er iedere keer weer een beroep op een tiental medehobbyisten kan worden gedaan om het geheel te realiseren. Ruim van te voren de agenda's naast elkaar gelegd en wordt het geheel georganiseerd. Let op.... te weinig mensen, dan wordt het te zwaar (er komen ook nog eens 3 beursdagen en daarna het afvoeren). Te veel mensen....die lopen elkaar in de weg of staan "stil". Alles en iedereen moet dus goed op elkaar zijn ingespeeld. Samenwerken dus.
Begin maart (6, 7 en 8 maart 2009) is er de modelspoormanifestatie RAIL 2009 en zal de baan worden opgesteld. Ruim van tevoren zijn de voorbereidingen begonnen en nu, met nog 3-4 weken te gaan, begint het werkelijke transport.
Zoals altijd met spullen die je niet vaak gebruikt, liggen die zover mogelijk weg. Opgeborgen op zolder of in de kelder. Zo ook hier.

Bedenk dat ieder module ongeveer 14 klio weegt. Het zijn er ruim 70. Telkens gaan er 4 op een plank met wielen naar een andere ruimte


Een electrische takel hijst alles naar boven. Wel iedere keer alles met de hand op en van de lift tillen. Het blijft handwerk.
Zo'n 25-30 keer moet dit gebeuren en iedere keer duurt......
Reken maar op 2 dagen rustig aan met veel koffiepauze's. Het blijft hobby.


Alles aan de kant.
Gewoonweg geen ruimte meer over.
Wat je hier ziet is dus de andere helft van de eerste foto. Die, en de andere attributen moeten nog komen. .
Als alles hier is aangekomen is het grootste leed geleden en kan het zo in de klaarstaande vrachtwaggel worden geladen. Die staat hier 3 meter naast.
Betekent nog wel....................... alles oppakken, sjouwen en weer neerzetten.
Wat doe je straks op de beursvloer ??????? juist ja..... oppakken, sjouwen en neerzetten.
Wat doe je straks na de beurs ???????????? juist ja..... oppakken, sjouwen en neerzetten.
wordt vervolgd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten