zondag 11 augustus 2013

241p

De linker kant van de lok is de onoverzichtelijkste, dus ik ben met de andere kant begonnen.

Ik heb alle foto's die ik had nogmaals gegroepeerd en zo specifiek kunnen bekijken hoe het zat. Daarbij is gelijk aandacht besteed aan het doorlopen van de leidingen in het machinsitenhuis. Alle leidingen aan de zijkant zijn ook teruggevonden op het ketelfront, dus de funkties zijn ook duidelijk. Dat overzicht is zeer uitgebreid en zet ik gemakshalve maar niet op de blog, maar van iedere leiding is een aparte map met foto's en tekeningen.

Om het overzichtelijk te houden heb ik de leidingen van boven naar beneden genummerd en van een kleurcode voorzien. En dan zie je ineens weer verschillen tussen de loks onderling en het model van Semblat.
Uiteindelijk ben ik begonnen met het aanleggen van de leidingen. Ook weer anders dan anders, maar in principe hetzelfde. Soms wil ook ik wel eens opschieten. (en geen kip die het verschil ziet !).















Semblat geeft aan dat er 4 parallele leidingen van allen 0,5 mm moeten worden aangelegd. FOUT.
De bovenste, nummer 4, moet 0,8 mm zijn. Dan nummer 5 enm 6 van 0,4 mm en nummer 7 is weer 0,8 mm. Daardoor en door visuele aspecten passen de klemmen niet. Het onderste "boutje" van de klemmen moet worden verwijderd. Optisch is dit geen probleem want de klem blijft samenvallen met die van lager gelegen leidingen. Kortom... een heel gepuzzel en gefriemel.

Nummer 4 (groen) en 10 (bruin) waren al gemonteerd. Met foute klemmen, dus die zijn eerst aangepast Daarna ben ik begonnen met 5 (blauw).


Hier zie je van boven naar beneden: 4 (groen), 5 (blauw) en 10 (bruin)


wordt morgen vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten