Het staat er zo eenvoudig.... lijn alles goed uit en soldeer de balken 537 aan de zijkanten 515
Ik was pas na 4 uur passen en meten zo ver.
Onderdelen 512 en 513 waren kennelijk in een eerder stadium los bijgevoegd. De "ogen" aan de balken zijn nu meegegoten.

Stuk voor stuk aan elkaar solderen en met de haakse hoek nameten. Dat waren dus heel wat solderingen..... los vast los vast los vast. Vandaar dat de bankschroef een enorme hulp was...derde handje. In mijn rechter hand de soldeerbout en met mijn linker hand/elleboog stabiel op mijn werkblad..
En als dan alles aan elkaar zit.....oeps.


Ik moest 0,3 mm inkorten, dus 0,15 mm aan iedere kant. Niet meer dan dat, want dan lopen de assen niet vrij meer (ervaring leert). Het komt er dus allemaal zeer precies op aan. Vandaar dat ik 4 uur nodig had voordat ik het draaistel stevig gesoldeerd en soepel rijdend had.
Ben benieuwd of ik hetzelfde probleem bij het andere draaistel ook heb. (2 dagen later: JA)



Kijk ook eens naar de minimale afstand tussen "armen" en wielen.
Zonder een zetje te geven op een vrijwel horizontale tafel...dat zijn kogellagers.
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten