woensdag 12 augustus 2009

141R - tender

Met het aanbrengen van de remmen op de tender, hangt het plaatsen van leidingen samen. Van vele plekjes van loc en tender zijn moeilijk tot geen plaatjes te maken. Zo ook de achterkant van de loc en de voorzijde van de tender. Maar.....ik heb er een. Weliswaar van een tender voor een oliegestookte , de141R1126, maar de leidingen zijn vergelijkbaar.



In de rode circel zie je heel duidelijk de leidingen naar de loc zitten. Welke precies welke is en hoeveel per soort???? Dat is nog de vraag.

Hieronder de tender van het model. Op bewuste locatie zit helemaal niks !!!!!!!!!

Dat wordt weer onderzoeken en zelfbouw.



Dan ook maar een plaatje van de achterkant van de tender. Hier zit alles er wel op. In de blauwe cirkel de stoomleiding en in de gele cirkel de luchtleiding. Zelfs twee stuks.




Het enige plaatje uit het grootbedrijf waar je iets van de onderkant op ziet, is die van het ongeluk van de 141R1144.
Nog te herkennen zijn:
1. in gele cirkel: de remcylinder
2. gele pijl: restanten van de luchtleiding ??????
3. blauwe pijlen: dubbel uitgevoerde stoomleiding, gemonteerd binnen het frame.????
Messieurs en France... cést correct?

even de beeldvergroting op 200% 0f 400 % zetten. dan zie je beter.


Meer gegegevens heb ik momenteel niet, dus hiermee aan de slag. Schematisch is alles op het model, zoals het nu is, ingekleurd. Zie onderstaande foto.



De groene lijnen geven de triangels en overbrengingen aan. Die onderdelen zitten in de kit van Semblat.
De rode lijn is de verbinding van draaistel naar remcylinder. Hiervoor wil ik flexibel/elastisch kunststof draad gebruiken omdat het draaistel moet kunnen bewegen.
De gele lijn wordt een luchtleiding, met onder de remcylinder een aftakking naar de remcylinder. Hoe het met het dubbel uitgevoerde stuks aan het uiteinde zit, weet ik nog niet.
De blauwe lijn wordt de stoomleiding (vooralsnog enkelvoudig) .

!!!! De leidingen moeten wel zowat tegen de "bodemplaat" gemonteerd worden. !!!
Als je ze op teveel in het midden monteert, kunnen de wielen ermee in contact komen en blijven er mogelijk achter hangen.

Edwin... als je komende dagen in Mulhouse komt..
1. luchtleidingen onder/einde van de tender: dubbel... hoe zit het?
2. aansluitingen aan voorzijde tender. Wat is wat?

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten