Het probleem is dat alles recht en haaks moet zitten en dat "drie-handjes" nog te weinig zijn. Kortom... het is haast ondoenlijk om alles , ook met een soldeermal (soldeerplaat) zo te krijgen dat dat het ene onderdeel er niet afvalt of scheef gaat zitten naast een ander.
Het heeft me een halve nacht en de gehele dag gekost om een oplossing te vinden, maar die is er.
Op onderstaande foto's een verslag van hoe het gelopen is.

Met de GELE zet je de remschoen vast aan de dwarstang.
De RODE moet je absoluut NIET solderen. (later meer)
De GROENE is een apart verhaal, maar niet onbelangrijk voor het oog.

Gebruik twee stripjes 0,5 mm als afstandhouder tijdens het solderen. Doe je het anders, dan zie je onherroepelijk dat de remvoering scheef zit.
.
De dwarsstang zit aan de remschoenhangers ook vast met deze soldeer.

De remschoen zit helemaal niet passend bij het wiel !!!!!
De stift (rode pijl) zit net niet op de goede plaats op de remschoen, althans bij de onderdelen die ik heb.
Als je naar een model van Semblat zelf kijkt, dan zit de remschoen schuiner dan dat ik hier kan krijgen..........!!!!!!!!!!!
.
De oplossing.... knip de stift gewoonweg af.
.
Soldeer de remschoen aan de dwarsstang terwijl de remschoen met een haarklem tegen de wielband wordt aangedrukt. Zowel de remschoen als de dwarsstang zitten dan beiden zoals het hoort.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?????

Waar zijn we aan begonnen???
BeantwoordenVerwijderenDit is misschien overdreven, maar als dit niet 110% goed zit komen er alleen maar vonken af. En als ik zie "hoeveel" speling er tussen de remschoenen en wielen zit........ ben ik heel benieuwd.
Edwin
Hoezo benieuwd???
BeantwoordenVerwijderenDit is nou spoor 0 en zoals je al aanvoelde, dit is een andere dimensie dan HO.
Vele ontwerpers zeggen: spoor 1 is te groot en in spoor 0 kan alles.
De speling tussen remschoen en wiel is circa 1 mm of nog net iets meer. Vermenigvuldig dat met 43,5 en je zit op 4,5 cm. In het grootbedrijf is dat minder, dus ......
BeantwoordenVerwijderen