
Niet aan de bovenkant, maar aan de onderkant van de wielas. Precies zoals bij de SSN 01-1075. Dit heeft het voordeel dat je geen gat in het frame hoeft te boren.
Je gebruikt de "afdekplaat met schroeven" van de wielas. Vijl daar de nok vanaf en vul dat weer op met een L-profiel waar je aan de binnenkant de rem-as weer aan kunt maken. Dus L-profiel met aan beide zijden een gat van circa 1,5 mm. Een gat voor de schroef en een gat voor de rem-as.
Nu kan je het stangenstelsel compleet aan elkaar solderen, met het losse punt "in" de remcylinders.
De "L" vormige overbrenging krijgt dan, ook net zoals bij de o1-1075 een knik naar de remcylinder.
Na een uurtje passen en meten kwam ik toto de volgende proef.
Alle nog nastellen en opmeten en dan kan het onderdeel gemaakt worden. Dan wel iets massiever dan dit plaatwerk van 0,5 mm.

Frits,
BeantwoordenVerwijderenMaar heeft het "stangenstelsel" wel helemaal tot vooraan gezeten??
Waarom niet een hoek, die de verticale beweging omzet naar de horizontale, dat betekens dat je niet boven de eerste as hoeft te komen??
Edwin
Tot nu toe heb ik niet kunnen achterhalen hoe het echt zit, dus dit is een gokje, alhoewel ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat de constructie, zoals bij de 01-1075, veel werd toegepast.
BeantwoordenVerwijderenGaat er binnenkort nog iemand naar het museum in Mulhouse?. Die zou (als het toegestaan wordt) eens onder de lok kunnen kruipen. Ik verwacht echter dat de ruimte de je hebt (liggend op de grond/bielzen) erg klein/donker is om alles goed te kunnen zien en waar staat een vergelijkbare lok op een werkkuil????
Mijn oplossing is niet destructief, dus kan altijd weer veranderd worden als dat zou moeten. Daarnaast, na een aantal jaren bouwen aan deze lok, wil ik hem eens een keertje klaar hebben om aan aan wat nieuws (de 241P) te kunnen beginnen.
Dus een oproep aan een ieder die wat een 141R weet: hoe zit het precies?